Käesolev pilt on autorikaitse objekt ja selle mistahes vormis kasutamine/levitamine ilma autori otsese loata on keelatud.
Autor: Sander.H  Saada kiri autorile
Pilt lisatud: 17.11.2009

Looduse võim inimese üle

Inimtegevus looduses

Tihti vaieldakse, kas inimene kontrollib loodust või loodus inimest. Minu arvates on asi lihtne - loodusel on võim inimese üle, sest inimene pildistab ainult siis, kui loodus sellega nõustub ja oma võimu näitab.

3.25
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-11-18 10:58:58 | Koduleht
Ei saa autori mõttekäigust aru. Mis mõttes inimene pildistab siis kui loodus sellega nõustub? Ja mis see looduse võim siia puutub? Inimene pildistab siis kui ta on otsustanud pildistada.
 
Avatar Gaida Jakson (põdrapull@4.05) 2009-11-18 11:24:18 | Koduleht
Kui jätta pildi allkiri ja autori kommentaar lugemata, hakkaks nagu midagi looma, aga pole vist kõige õnnestunum kompa. Kangesti tahaks kaamera- meest juhendada:)
 
Avatar Ainar U. (kaljukotkas@4.65) 2009-11-18 12:07:14
Looduse võim inimese üle, sest loodus pakub inimesele võimalusi mingeid nähtusi jäädvustada. Mitte, et inimene läheb loodusesse, teeb paar näpuliigutust ja hirvepull on kohe põllul olemas mida pildistada. Ma saan umbes sedasi autori jutust aru.
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-11-18 12:15:17 | Koduleht
Loodus pakub inimesele võimalusi mingeid nähtusi jäädvustada - olen sellega nõus! Aga see millal inimene pildistab on ikka puhtalt inimese otsustada, mitte looduse. Me võime ju tõlgendada autori juttu nii kuis soovime, aga olgem ausad, see jutt on natuke segane :) Jätab mulje nagu üks noor inimene on hakanud elu üle filosofeerima. Paraku filosofeerimine on vanemate ja kogenumate inimeste pärusmaa :)
 
Avatar Ainar U. (kaljukotkas@4.65) 2009-11-18 12:26:12
Erik, sellega tõesti nõus, et autori jutt vähe segane ja kindlasti nõus ka filosofeerimise kohalt.
Aga ikkagi natuke on siin ju looduse käsi ka mängus. Oletame, et lähen välja pildistama mõttega pildile saada hirv. Aga tee mis tahad, hirve objektiivi ette mitte kuidagi ei saa. Siit tuligi looduse käsi mängu mis seadis hirve teed teisi radu käima, mitte radu mis oleks ta minu silme ette toonud.
Samas leian, et suht tühine asi ka nüüd mille pärast sedasi vaielda ja õigust ajada.:)
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-11-18 13:59:54 | Koduleht
@Piilur: Loomulikult inimese soovide täitumine ei ole alati inimese enese kontrollida.
 
Avatar Sander.H (reinuvader@3.77) 2009-11-18 15:27:30 | Koduleht
Proovisin viis minutit vastulauset kirjutada, aga kukkus välja samasugune kommentaar nagu pildi all juba kirjas. Seega - ma ei oska end arusaadavamalt väljendada. Erik M, sina näed loodust teisiti kui mina ja meie arusaamad ei peagi ühtima. Lihtsalt avaldasin selle fotoga oma arvamust looduse ja inimese suhetest.
Ja minu arvates ei ole kahe lausega oma arvamuse avaldamine filosofeerimine.
 
Avatar Ollie (reinuvader@3.01) 2009-11-18 16:18:32
Kommentaaril on iva sees . pärl !
4
Avatar janograf (kopraonu@4.87) 2009-11-18 16:47:05 | Koduleht
Erik äkki viskad mõne § selle kohta :P
Pildist: Natuke fantaseerides, kui pildistatav oleks sellisel kivil kus vool ümberringi vuliseks samade parameetritega ja natuke teise kompaga. Jah ma tean, et oleks teine pilt aga intrigeerivam.
3
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-11-18 17:22:22 | Koduleht
@autor: Usun, et sul ei ole õrna aimu ka sellest, mis moodi mina loodust näen. Ei ole mõtet püüda filosofeerida teemal, mis ei tundu olevat sulle jõukohane.
 
Avatar Peeter Nahko (mesikäpp@4.97) 2009-11-18 18:02:03 | Koduleht
ma loodan, et sellest pildistajate pildistamisest siin lausa mingi trend ei saa, ma pole ise ka sellest päris puhas aga kategooriat 'inimtegevus looduses' ei ole vist päris selle mõttega loodud, et inimesel kaadris keskne roll oleks .. sellised mõtted
 
Avatar Puruvanake (põdrapull@4.35) 2009-11-18 18:52:42 | Koduleht
Kõige targem on ikka see kes oma tarkust kõige enam kiita jaksab.

Minu arust ei mängi pilt ideed kõige paremini välja, inimese-looduse suhe paistab selliselt esitletuna  liialt idüllilisena. Pilt ise täitsa hea.
3
Avatar Silver (kaljukotkas@4.58) 2009-11-18 18:55:11 | Koduleht
@Erik: See, et sulle autori mõttekäik ei meeldi või jääb arusaamatuks on sinu probleem, teistele võib-olla selline lähenemine sobib või tahavad nad silmaringi mõttes teiste maailmapiltidest ka miskit teada. Olgu see teadlane, papp, laps või jurist. Mina küll ei soovi, et mõni autor oma jutud või mõtted endale jätaks. Kui kellelgi on pildi all väike heatahtlik mõttekäik, siis on see päris kindlasti parem, kui mitte midagi. Ja kui näiteks mina sellega ei nõustu, siis ma vähemalt ei ütle talle, et ära, kurask, üldse mõtle, tead!
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-11-18 19:47:31 | Koduleht
@Silver: Küsimus ei ole selles mis mulle meeldib või ei meeldi, vaid selles, et autor ei ole osanud oma mõtteid teistele arusaadavalt kirja panna. Autor ise tunnistab, et ei suutnud ka vastulauset arusaadavalt lahtimõtestada. Seega ma usun, et tegemist ei ole antud juhul minu arusaamise probleemiga :) Samuti ei ole ma siin märganud, et autori mõttekäigust üldse keegi oleks täielikult sotti saanud, veelgi vähem näinud selle mõttekäigu seost käesoleva pildiga. Ja Silver, ma ei ole öelnud, et autor ei tohiks enam mõelda! Antud juhul on just hädasti seda mõttetegevust siia juurde vaja!
 
Avatar Silver (kaljukotkas@4.58) 2009-11-18 20:30:56 | Koduleht
Ise just ütlesid, et sa ei saanud aru, järelikult sa siis ju ei saanud aru. Noh ja siis jälle samas ütled, et see ei ole sinu arusaamise probleem?! Saad aru? :) Autor ju ütles, et tema mõte jäi pärast 5 minutit mõtlemist ikka samaks. Kust sina tead, millest keegi, kuidas aru saab.

No ja nüüd sa siis ei saa minu mõttekäigust ka aru või? :)
 
Avatar Sander.H (reinuvader@3.77) 2009-11-18 20:32:02 | Koduleht
Lootsin, et Erik.M siin teemas enam sõna ei võta, aga kuna ta seda tegi, siis pean oma seisukohti veelkord selgitama. Võib olla tõesti ei sobi antud pealkiri sellise fotoga kokku. Tunnistan, et pole originaalne pealkirjade panemise suhtes.
Erik Mandre: "Autor ise tunnistab, et ei suutnud ka vastulauset arusaadavalt lahtimõtestada." - ei suutnudki mõelda sellist vastulauset, millest sa aru saaksid või mõistaks.
Erik Mandre: "Ei ole mõtet püüda filosofeerida teemal, mis ei tundu olevat sulle jõukohane." - kordan veelkord, et kahe lausega oma arvamuse avaldamine pole filosofeerimine.
Kui sa ei mõista, mida ma selle fotoga öelda püüan, siis ära vaata seda. Või hinda negatiivselt.
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2009-11-18 22:42:42 | Koduleht
@Silver: jah ma ei saanud autori mõttekäigust aru ning ma ei leidnud sellest loogilist seost reaalsusega, aga samas ma leian, et autori väljendusviis on antud juhul ebaselge. Tore kui sinu jaoks on autori mõte selge! Aga et leevendada seda pahameelt siis teeme nii, et viga on minus. Autor on end selgelt väljendanud vaid minule arusaamatul viisil.
@autor: filosofeerimise etalon ei ole ilmtingimata lausete pikkus ega arv, vaid pigem sügavamõttelisus. Mul on tunne, et seda pilti siin presenteerides püüad sa ühtlasi suhestada inimest ja loodust, mis on omaette filosoofiline teema. Anna andeks kui esksisin. Aga jah Sinu pilt ja arvamus paraku minu jaoks üksteisega ei kõnele, ega üksteist ei täienda. See on puhtalt minu arvamus, aga kindlasti ei leia ma sellest tingituna, et peaksin seda pilti negatiivselt hindama. Pilt on ju iseenesest täitsa vahva - noor fotograaf võimsa veemöllu keskel. See tekitab minus igati positiivseid tundeid, ega anna vähimatki alust negatiivselt pilti hinnata.
 
Avatar Vaido Otsar (reinuvader@4.14) 2009-11-19 08:25:51 | Koduleht
Vägev vesi, Karjala kosed tulevad meelde :-) Tore mõtisklus.
3
Avatar kavalkits (reinuvader@3.71) 2009-11-19 11:13:58
See mõtteavaldus kukkus siin päris "huvitav" välja. Viib vägisi mõtted suurte filosoofide juurde, kes kippusid arvama, et inimese vaba valik on pelgalt näiline ja inimese enda fiktsioon. Kohati viskas ka Hrušovilikku "inimene, kui looduse kroon" värki sisse.

Pilt on igati hea.
3
Avatar Marko Kivimäe (põdrapull@4.03) 2009-11-19 16:24:39 | Koduleht
Mõnus möll koos inimputukaga selle sees. :)

***

Hirmsal kombel tahaks siia saada ignoreerimise funktsionaalsust autori põhiselt.
3
Avatar Udumartin (kaljukotkas@4.48) 2009-11-23 19:14:25
Esmaspäeval kuulsin, et Pirita jõe ääres,s.t. Tallinna piirides on saarmaid nähtud. Läksin siis vaatamata sombusele ilmale kondama. Ja mis ma näen- ongi saarmas. Lopsakas, brünett ja täisa paljas saarmas. Ilmselt talisupleja. Tegin üle jõe mõned kiired klõpsud ja oligi ta kaldal jälle tagasi. Kas tahate panen LP-i üles? Või lepime ühiselt kokku, et aitab juba inimestest siin.
 
Avatar Sander.H (reinuvader@3.77) 2009-11-23 19:33:49 | Koduleht
Inimene on osa loodusest !
 
Avatar Ainar U. (kaljukotkas@4.65) 2009-11-23 19:41:39
Martin, siis pole muud kui pilt üles :D
 
Pildi kommenteerimiseks pead olema sisse loginud ja ise vähemalt nelja pildi autor...