Käesolev pilt on autorikaitse objekt ja selle mistahes vormis kasutamine/levitamine ilma autori otsese loata on keelatud.
Autor: Erik Mandre  Saada kiri autorile
Pilt lisatud: 03.04.2010

Varajastel hommikutundidel

Linnud
3.92
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-04-04 15:32:52 | Koduleht
Tedrekunn oma künkal vaatamas kaugustesse.
 
Avatar Karin Reinhold (vanasokk@3.91) 2010-04-05 19:22:40
Ilus... Mõnus valgus ja taust.
5
Avatar Sven Z. (tigekull@5.00) 2010-04-05 20:20:34 | Koduleht
Valgus on mõnus, aga kuke poos pole siin tagant poolt võtmiseks minu meelest just parim.
2
Avatar Peeter Nahko (mesikäpp@4.97) 2010-04-05 20:33:34 | Koduleht
Sveniga nõus, neist sabasulgedest saab ka ägedaid pilte, aga see pole see.
2
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-04-05 23:25:24 | Koduleht
Nujah kahjuks ei oska ma ei Sveni ega Peeteri kriitikast midagi tarka välja lugeda. Et mis siis nagu sellel poosil viga on? See pilt ei ole tehtud mõttega näidata vaid sabasulgi, see on pilt kaugustesse vaatavast kukest tõusva päikese valguses. Minuarust mängib nii taust kui kuke poos ja tedrele langev valgus siin väga hästi kaasa, aga nuh eks igaühel ole oma vaatenurk. Kes vahib ainult per*set, kes näeb pilti tervikumalt! Lisasin selle pildi, kuna nägin selles senistest siinsetest tedrepiltidest mõnevõrra erinevat lähenemist.
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-04-06 08:36:32 | Koduleht
Mida mul selliste umbluu kommentaaride peale ikka muud öelda/järeldada oli!
 
Avatar Urmet Pilt (kaljukotkas@4.70) 2010-04-06 09:03:49 | Koduleht
Mina ei tea sulgedest ega tagantvõtmise poosidest midagi, et ma ei oska midagi palju paremat ka ette kujutada.. Peetril on küll üks äge tahavahtimise pilt ja see meeldib mulle küll väga. Aga ma saan autori taotlusest küll aru ja võtan veidi selle kallal. Minu arvates ei tekita taust seda kaugusesse vaatamise efekti eriti kuna heledama osa üminek tumedamale on liiga kõrgel. Saan aru, et lõikamist on välditud aga ehk just siin see lõikamine töötaks?
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-04-06 09:16:07 | Koduleht
@Urmet: jah tegemist on täiskaadriga. Kui kaugust sümboliseeriks vaid tume ala, siis jah tumedam taust võiks alata veidi madalamalt - see tooks ka kargest hommikukülmast tingitud tedrekuke hingeauru paremini esile, mis siin pildil mõnusalt pikalt paremale kulgeb, aga paraku 600px juures eriti hoomatav ei ole, kui siis vaid teravale silmale. Aga minuarust see just see heleda ja tumeda tausta kooslus loob pildile ruumilisust ja kannab seda kaugustesse vaatamise ideed küll, aga see puhtalt minu nägemus. Aitäh Urmet, sinu kriitika oli juba konstruktiivsem ja pani mind mõtteid mõlgutama :)
 
Avatar Toomas Ili (kaljukotkas@4.68) 2010-04-06 10:11:53 | Koduleht
Alati ei peagi mingit überkonstruktiivset kriitikat ajama. Kui pilt ei meeldi, siis ei meeldi.
 
Avatar Marko Kivimäe (põdrapull@4.03) 2010-04-06 10:58:07 | Koduleht
Erik, kas sulle ei tundu, et natuke liiga teravalt reageerid? Autor võib enda kommentaaride ja suhtumisega suurepärase pildi muuta eemaletõukavaks (vähemalt minu silmis). Jätan pildi antud juhul hindamata kuna esimene meeldiv emotsioon on jäädavalt rikutud pildi all toimuva kemplemise poolt.

***

Mulle tohutult meeldib pildi õrn tonaalsus.
 
Avatar Sven Z. (tigekull@5.00) 2010-04-06 11:40:44 | Koduleht
Ei ole siin midagi erinevat, lihtsalt üks pooluntsus pilt on. Just see sabasulgede lõikamine ja saba liige eraldumine kehast viivad parema osa tasakaalust välja, kuivõrd kauguse rõhutamisel ei tohiks see osa pildist üldse tähelepanu nõuda. Kui sa soovisid kaugust rõhutada, siis oleks võinud võtta panoraamiga vasakusse serva ruumi juurde. Praegu tundub, et teder vaatas siia ja kui klõps sai tehtud oli juba ära keeranud ning nüüd tahaks jutuga pildile mingi lisaväärtuse tekitada, mida siin ilmselgelt ei ole.
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-04-06 14:47:03 | Koduleht
@Sven: OK. Arvamusi on erinevaid, aga minu jaoks on see pilt siin http://www.looduspilt.ee/index.php?page … p;id=35203 vähemalt sama palju untsus kui minu siinne, aga eks ma siis teinekord katsun ka olla sellistel puhkudel kriitilisem.
Mis puudutab aga seda tedrevaatamise juttu, siis milleks sa pillud siia oma oletusi, mis tuginevad healjuhul ainult kergele irooniale, ega ole tõega mingit pistmist? Olgu öeldud, et Sven sa panid oma oletustega tedre käitumisest 100% mööda! Teder vaatas sinna, kus ta ka pildil vaatas, ei ürita ma midagi oma jutuga siia lisaväärtust juurde tekitada. Täpsutades teder liikumist, siis antud pildil oli teder just oma hõike ära teinud (sellele viitab ka hingeaur) ja pilk klammerdus mõneks sekundiks hüüde suunda (nagu sageli peale hüüde tegemist). See hetk ongi siin pildil jäädvustatud. Teder oli mulle seljaga ja jäi mulle seljaga. Seejärel muidugi mingil ajahetkel tegi teder järgmise hõike teise suunda (kuhu täpsemalt, enam ei mäleta) ja mõistagi muutus siis tedre keha asend, aga see on juba teine stoori. Minu kui autori eesmärk oligi teha pilt tedre selja tagant, nii, et teder minu suunas ei vaataks.
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-04-06 14:49:14 | Koduleht
Ja kui pilt on Teie silmis untsus, siis pange hindeks 1, pole mõtet mööndusi teha!
 
Avatar Gaida Jakson (põdrapull@4.05) 2010-04-06 15:04:27 | Koduleht
Kui ainult sabatuust oleks heinte vahelt välja paistnud, oleks veel mõnusam; pildi tonaalsus ilma ülemise tumeda triibuta on super. Autori mainitud auru minu kuvarilt kahjuks näha pole. Mis hetkel kripeldama jääb, on varjus kael ja tiib.
 
Avatar hundirattur (kaljukotkas@4.77) 2010-04-06 15:19:31 | Koduleht
saba on pojeng, koolilõpetamine tuleb kohe meelde. pojeng annab hästi välja, ei palju olema:P
 
Avatar Urmas K (kaljukotkas@5.00) 2010-04-06 15:20:28 | Koduleht
Tonaalsus ja valgus on tõesti super, valge sabatuust kah. Nägu võiks kasvõi napilt nurga alt paista oleks veelgi parem. Hinne just 5 ei ole, aga 2 ka kindlasti mitte, vähemalt minu jaoks.
4
Avatar Sven Z. (tigekull@5.00) 2010-04-06 15:26:13 | Koduleht
Mina ütlesin ainult pooluntsus, ma ei tea, kes ütles untsus. Las too paneb ühe. Hingeauru siin küll ei ole, pole vaja jälle lisaväärtust juurde rääkida.

Aga point oligi tuua siia sisse hoopis teine teema ja põhjus miks ma üldse ääre peal tedrepilte laadima hakkasin (üks siis liialt alaservas ja teine lõigatud tiibadega). Nimelt mõned tegelased, kes on pildistanud mingit liiki, ei saa enam  piltidele samast liigist häid hindeid panna (ma ei mõtle siin oma pilte, vaid üldse samast liigist tehtud pitle). Näiteks ei saa Erik enam ei põtradele, rebastele ega ka tetredele viisi panna, sest ta on ise neid pildistanud. Sama kehtib ka teiste hindajate kohta. Loodetavasti tundsite ennast ära.

Sellest poleks midagi hullu, sest on loomulik, et mingisse teemasse süvenedes hakkavad piltnikud nägema teiste poolt üles võetud saranseid asju teistmoodi. Kõik oleks hästi, kui see ei mõjutaks hindamise üldpilti. Paraku aga mõjutab ja seetõttu saavad üldskaalal halvemaid hindeid head tedrepildid (vm pildistatud liigi pildid), kui saavad mingid oksaraod jms kraam. Ühesõnaga mina väidan, et kahest pildist parimat valides antaks see ikkagi tedrele, põdrale või rebasele. Hinnet aga laksates saab oks nelja ja pildistatud elukas kolme. Näiteks.

Tulles tagasi selle pildi juurde, siis lõikamisel ja lõikamisel on ikka suur vahe ja  siin see lõikamine kuidagi ei tööta ja ei õigusta ennast. See on nagu juhus või paha kõrvalprodukt. Kui oleks lõigatud vahetult pärast valgeid sabasulgi, siis ma saaks aru, et tahtlikult, kui praegu õhkab see pilt just juhuslikkust ja kogemata sattunud kadreeringut (mis vahel ei võiks hea olla, aga mitte praegu). Sellest ka minu hüpotees käitumissituatsioonist. Kui mööda, siis mööda, sest ma ei pretendeerinudki siin selgeltnägija võimetele, vaid rääkisin, millise mulje see pilt jätab. Ja kui pilt jätab teise mulje, kui autor soovis, siis on see üldjuhul halb.
 
Avatar Sven Z. (tigekull@5.00) 2010-04-06 15:28:03 | Koduleht
@ Eriku poolt viidatud pilt. Too siiski ei ole untsus, vaata oma pettumusest mööda ja otsusta uuesti. Toda pilti sa tegelikult läksidki tedremängu püüdma, mitte seda siin.
 
Avatar Kalmer Lehepuu (kaljukotkas@5.00) 2010-04-06 15:50:45 | Koduleht
@Pildi autor: Minu arust ei ole looduspilt see koht, kus panen nelja, saan vastu nelja, panen viie, saan vastu viie. Pilti võiks hinnata ikka selle järgi, mida hindaja pildis näeb, mitte selle järgi, kuidas keegi minu pilti hindas. Nüüd tagantjärgi näpuga näidata, no ma ei tea…
Pooluntsus piltidega ongi see jama, et kas nad toimivad või ei toimi ja õigus otsustada (toimib ei toimi) võiks jääda hindajale.
 
Avatar Uve (kaljukotkas@4.76) 2010-04-06 16:03:56 | Koduleht
Looduspilt.ee võiks teha eraldi koha kus võib sõna võtta. Kasutajad kas teie ei tea et pildi autori nime varjamine alguses on ka põhjusega tehtud, mina ei näe pildilt peegeldust et keegi Erik on pildistamas. Ja Marko, pildi hinne sõltub pildist mitte kommentaaridest.
3
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-04-06 16:11:15 | Koduleht
@Sven: hingeaur on täiesti olemas, kulgeb tedre peast paremale pika joruna kohal kus hele taust läheb üle tumedaks ja lõpeb peaaegu pildi paremas servas, aga kuna seda iga silm nii väikeselt pildilt ei võta ja ega suuremaltki seda väga hea hoomata ei ole (siis tänu heledamale taustale ja valguse langemise suunale) siis see polegi mingi boonus mida peaks siin pildil arvesse võtma. Väita aga, et seda pole... ojahhh Sven ära ole nii resoluutne asjades! Hingeaur on olemas!!!
Sinu hindamise kommentaariga olen ma osaliselt päri, aga mitte tervikuna, sest kui pilt väärib kõrget hinnet, siis mina olen küll üks neist, kes ei ole hindega kitsi ja sageli pigem hindan pilte üle kui vastupidi. Olgu see äsja lingitu üheks ehedaks näiteks! Kui sa vaatad mu hindamisi, siis olen mina pannud nii rebastele kui põtradele samuti viisi ja teen seda ka edaspidi. Lihtsalt fakt, et rebane või põder on pildile saadud võibolla tõesti minus nii suuri emotsioone ei tekita, kui mõnes, kel võibolla ei ole veel niipalju olnud mahti nende loomade seltsis viibida, aga viimane ei tähenda, et ma nüüd teiste tööde hindamisel seepärast kitsi olen.
Mis puudutab konkreetselt seda pilti, siis alles nüüd tood sa häiriva tegurina sisse sabasulgede lõikumise ja et see sinu silmis ei tööta. Minu silmis see sabasulgede nurka jäämine ja otsade lõikus siin suur miinus ei ole, kuna nagunii sabasuled jäävad seal juba mätta varju - olen nõus, et varju jäämine võinuks siis juba konkreetsem olla ehk siis jah see kindlasti ei ole parim lahendus, aga minuarust ka mitte kõige viletsam, mul ei oleks olnud mingit probleemi lõikuda seda pilti, kuna see ju täiskaader ja jätta sabasuled paremalt rohkem kaadrist välja, aga mis teha mulle meeldis niiviisi rohkem. Maitse asi ja nüüd võin ma juba sinu kommentaaridest ka mõtteteri välja lugeda. Selline vähe konstruktiivsem kriitika aitab mul juba paremini su seisukohti mõista ja see on kasulik. Aitäh selle eest!
Mis puudutab aga seda pilti, mis ma viitasin, siis Sven, siin ei ole pettumusega mingit pistmist...  come on! :) Minuarust on see pilt mitmeski mõttes untsus, eriti arvestades sinu teisi pilte - Peeter on olulisemad vead ka seal välja toonud, seega neid ma kordama ei hakka. Ja Sven jälle sa eksid, kui arvad, et toda pilti ma tegelikult püüdma läksingi! :) Mul on neid pilte hüüdvast kukest külje pealt täiesti piisavalt,  ainult veidi teistsuguses keskkonnas. Minu poolt külastataval tedreplatsil jääb mets liiga kaugele, et seda niiviisi tugevana tausta võiks saada, aga eks igal keskkonnal ole omad plussid ja miinused.
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-04-06 16:22:21 | Koduleht
@Kalmer: täiesti nõus! Kes on väitnud vastupidist? Minu vihje Sveni pildile oli toodud välja teistel kaalutlustel, mitte võrdlemaks hindeid või hindamisaluseid. Ma ei ole kunagi leidnud, et hindama peab solidaarsustundest, hoidku jumal selle eest! Mina seda ei tee, ega ei soovi, et teised seda ka minu tööde osas teeksid. Mitte Sveni ja Peetri poolt laksatud hinne ei torkinud mind, vaid nende umbluu kommentaar. Sven on oma seisukohad mulle nüüd uute kommide näol selgeks teinud ja jääb öelda selle eest aitäh! Nüüd lõpuks saan ma paremini aru, mida Sveni selle pildi juures häiris ja asi ants. Sellel pildil on omad kiiksud ja ma ei eeldagi, et see peaks peale minema, eks ka mina laen pilte üles, et näha kuidas kiiksud teistele mõjuvad, avardamaks seeläbi omi mõtteid. Ma ei lae siia pilte eesmärgiga kõrgeid hindeid koguda! Ma olen huvitatud tagasisidest. Ja nüüd olen seda mõnevõrra saanud. Aitäh! Nagu juba enne ütlesin, pange või ühtesid, kui see pilt seda väärib, aga tore on kui siis vähemalt mõne reaga annate ka asjalikku tagasisidet, mis on Teie meelest selle pildi juures mäda.
 
Avatar Erik Mandre (võsavillem@5.00) 2010-04-06 16:26:49 | Koduleht
... kui Te kõik aga leiate, et olen ülekohtune tahtes umbluu kommidest mõnevõrra konstruktiivsemat ja põhjendatumat tagasisidet, siis võibolla tõesti pole looduspilt.ee enam minu jaoks ja ma ei peaks siin keskkonnas enam figureerima.
 
Avatar Urmas K (kaljukotkas@5.00) 2010-04-06 16:48:53 | Koduleht
ei ole ülekohtune, palun jää
 
Avatar Marko Kivimäe (põdrapull@4.03) 2010-04-06 20:09:59 | Koduleht
Uve, lisaks piltidele oleme me ka kommentaaride autorid ning piltidele lisaks annab autorist ettekujutuse ka tekst, mida piltide juurde ja alla kirjutame. Ma usun, et igal mõned aastad siin keskkonnas pilte üles laadinud ning kommentaariumis osalenud kasutajal on tekkinud paljudest kaaskodanikest oma ettekujutus. Tekstil pole üldsegi mitte vähetähtis osa.
 
Avatar Arno Peksar (kaljukotkas@4.84) 2010-04-08 22:15:33
Kui paremal lüüraosal oleks õrnõhukegi õhuvahe pildi servaga, siis meeldiks väga. Tonaalsus on tõesti mõnus. Praegu minu jaoks tugev hea. 3,5
4
Avatar TQNN (kaljukotkas@4.66) 2010-04-08 23:44:26
Pole just eriline tedre asjatundja, aga mulle ta sellises olekus täitsa meeldib hoolimata nendest vigadest, mis siin eelkõnelejate silma on riivanud. Arno poolik mängus 4,5
4
Avatar Jyrka (põdrapull@4.18) 2010-04-09 10:37:10
Eks ikka on nii, et Sven kuulutab aeg-ajalt absoluutset tõde, Erik peab iga väiksemagi nüansi üle vaidlema või keegi kolmas paneb mingit muud pada, aga eks see käib mängu juurde ning need asjad on ju teada. Milleks nii palju vahtu peksta?

Minule need valged tedretagumikud niikuinii meeldivad, seega eemalevaatamine pole minu silmis miinus. Siin on lisaks sulgedel ilusad erinevad varjundid. Plusse annavad ilus madal päike, väike udune esiplaan ning maapinna ja ülemise tumeda triibu tasakaal ning teder täpselt seal vahel. Auru minu silm ka ei seleta. Kahju veits, et kuke kael varju on jäänud. Ja loomulikult see saba lõikamise lugu. Hea ja väga hea vahel. Poolikut pakun välja.
4
Avatar siilipoeg (põdrapull@3.88) 2010-04-09 19:58:34
Pole sellel poosil häda midagi.Väga omapärane ja millised suled.
5
Avatar Urmas K (kaljukotkas@5.00) 2010-04-10 00:25:26 | Koduleht
Jyrka kommi esimene pool on mõnusalt sotsiaalkriitiline, võtab talupoja tekstiga meie mängu tuusade omavahelise kemplemise arusaadavalt kokku.
Kahju küll, kui alla antaks ja edasine mäng ilma olulise tegelaseta jätkuks..
 
Avatar Seiraja (karuott@5.00) 2010-04-10 22:15:32
jah, mulle ka tundub linnu tagumikusuled ja üldse piltide kriitika ei peaks olema koht, kus nö tegelikuks minna, kuigi eluterve kirg teinekord lisab vürtsi! ehk siis mina loen alati huviga nii Eriku kui Sveni kommentaare, hindan nende fotosid kõrgelt. ja kurvastaks kui Erik või Sven enam siia pilte ei saadaks.
5
Avatar markos (jänkupoeg@) 2010-04-13 20:22:05
Untsus ja mitte untsus! Mida te kondate mänguväljakutel. Need on kinnised territooriumid ja sinna ei tohiks kellelgi asja olla olenemata sellest millal on varje tehtud ja millal sinna roomatakse.
 
Avatar Ainar U. (kaljukotkas@4.65) 2010-04-13 20:26:17
Saite nüüd tedrepildistajad :D
4
Avatar Tarmo Mikussaar (kaljukotkas@4.96) 2010-04-13 20:26:18 | Koduleht
Oot-oot-oot! Marko, mis mõttes kinnised?
 
Avatar tommy (kaljukotkas@4.79) 2010-04-13 20:30:19 | Koduleht
ah, marko on lihtsalt purjus ..
 
Pildi kommenteerimiseks pead olema sisse loginud ja ise vähemalt nelja pildi autor...